Sklejanie i uszczelnianie części zewnętrznych i wnętrza pojazdów szynowych

a) Kleje strukturalne do dachu, podłogi i części karoserii oraz innych sklejanych komponentów

W porównaniu do wiązań spawanych i mechanicznych kleje strukturalne i semistrukturalne z naszej oferty produktów optymalizują żywotność, integralność strukturalną oraz zarządzanie akustyką w budowie pojazdów szynowych. Zastosowania obejmują drzwi, maskę, zawiasy pokrywy, komorę silnika, panele narzędzi, kratownice dachowe, belki wzdłużne i inne elementy wspierające pojazdów szynowych.

Przegląd korzyści:

  • Klejenie różnych materiałów
  • Możliwość rozszerzania i zwężania przerw
  • Poprawa integralność korpusu
  • Zmniejszenia wagi pojazdu
  • Usprawniona produkcja
  • Mniejszy czas produkcji
 

Produkty

BETAMATE™ strukturalny klej epoksydowy, jednoskładnikowy (utwardzany w piecu) i dwuskładnikowy (utwardzany w temperaturze pokojowej)

Zalety:

  • Zmniejsza zmęczenie i uszkodzenia połączeń mechanicznych i spoin
  • Odporny na wodę, zapewnia ochronę w środowisku korozyjnym
  • Mniejsze wibracje poprzez usztywnienie całej struktury pojazdu, dzięki temu także lepsza akustyka
  • Połączenie różnych substratów

Zastosowanie:

  • Klejenie dachu, metalu i podłogi
  • Ochrona krawędzi
  • Wymiana i/lub wzmacnianie spoin w komorze silnika, w kabinie kierowcy i w blachach dachowych, wzmacnianie belek i innych elementów wspierających w pojazdach szynowych
  • Bezpośrednie klejenie sufitu
  • Rynek wtórny

BETALINK™, klej strukturalny, jedno i dwuskładnikowy

Zalety:

  • Zarządzanie akustyczne i termiczne
  • Tłumienie hałasu kolejowego i hałasu zewnętrznego
  • Ochrona pojazdu przed zanieczyszczeniami, kurzem, wilgocią i oparami
  • Mniejsza waga w porównaniu z tradycyjnymi materiałami
  • Możliwość kolejnego pokrycia dla optymalnego wykończenia
  • Kompatybilny z wieloma substratami
  • Klej jednoskładnikowy ma bardzo dobrą przyczepność na wielu materiałach bez podkładu, potwierdzona certyfikatem TÜV
  • Klej dwuskładnikowy można stosować także w niższych temperaturach w obszarze zewnętrznym

Zastosowanie:

  • Aluminiowe blachy dachowe, lakierowanie aluminiowe elementy wykończeniowe
  • Kompozytowe lub aluminiowe płyty boczne
  • Bagażniki, podłogi / dywany
  • Kleje do przyłączy i spoilerów
  • Klejenie tworzyw sztucznych

BETAMATE ™ 2096 dwuskładnikowy klej na bazie żywic epoksydowych

Zalety:

  • Doskonała przyczepność do stali, w tym stali powlekanej i preparowanego aluminium
  • Pomaga zwiększyć i odbudować wytrzymałość
    i odporność pojazdu na uszkodzenia
  • Wysoka wytrzymałość kleju i wiązania
  • Nadaje się do uszczelniania i w ten sposób zabezpiecza metal i spoiny przed korozją
  • Kompatybilny z innymi termicznymi i mechanicznymi procesami łączenia

Zastosowanie:

  • Przeznaczony szczególnie do zastosowania jako klej naprawczy
  • Klej stosowany jest w celu zwiększenia wytrzymałości, odporności pojazdu na uszkodzenia w wypadkach oraz sztywności

BETAFORCE™, dwuskładnikowy klej strukturalny, wysokomodułowy do lekkich materiałów kompozytowych

Zalety:

  • Szybki przyrost wytrzymałości
  • Doskonałe zachowanie mechaniczne
  • Połączenie wysokiego modułu i dużego rozciągania przy zrywaniu
  • Bardzo dobra wytrzymałość warstwy kleju
  • Ograniczenie i uniknięcie nitów, śrub lub złączy mechanicznych

Zastosowanie:

  • Wysoka przyczepność do metalowych i niemetalowych substratów
  • Strukturalny: moduły dachu, kabiny
  • Lekkie materiały: włókno węglowe, PC, szkło, aluminium
 

b) Systemy uszczelniania połączeń, wypełniania połączeń i zabezpieczenie podwozia

Dzięki nam znajdą Państwo jakościowe produkty do uszczelniania, wypełniania i łączenia lekkich materiałów w pojazdach szynowych. Gdy spoiny nadwozia są uszczelnione, zapewniają większe zabezpieczenie przez korozją i przedostaniem się kurzu, zanieczyszczeń i wilgoci do wnętrza pojazdu. Zapewniają także lepszą przyczepność, akustykę i parametry termiczne

Przegląd korzyści:

  • Ochrona przed hałasem kolejowym i hałasem zewnętrznym
  • Automatyczne zastosowanie, można pokrywać go kolejnymi warstwami
  • Stała elastyczność

Zastosowanie

  • Łączenie wewnętrznych wykładzin, uszczelnienia dachów szklanych, wizualne usprawnienie widocznych spoin wewnątrz i na zewnątrz
  • Wypełnianie przerw pomiędzy częściami obudowy, wypełnianie w celu izolacji uderzeń i wibracji
  • Uszczelnianie elementów aluminiowych, lekkich materiałów, drewnianych ram, metalowych lub plastikowych ram okiennych
  • Uszczelnianie przegród i umocowania paneli drzwi, błotników i wnęk koła
 

Produkty

 

BETAFILL™ Środek uszczelniający do uszczelniania spoin, jednoskładnikowy, na bazie poliuretanu
Zalety:

  • Stała elastyczność, możliwość nakładania farby na środek, do smarowania, bez silikonu
  • Odporny na czynniki klimatyczne, wodę i korozję
  • Tłumienie wstrząsów i wibracji
  • Dostępny w kolorze białym, szarym i czarnym

Zastosowanie:

  • Uszczelnianie lekkich materiałów budowlanych
  • Zastosowanie jako komponent warstw do tłumienia wstrząsów i wibracji
  • Uszczelnianie drewna, metalu, plastiku, ram drzwi
    i profili ramy
  • Stosowany do uszczelniania płyt sterowania
  • Uszczelnianie blach i wnęk kół
 

BETAMATE™ 31, klej i środek uszczelniający na bazie POP (polioksypropylen)
BETAMATE™ 32, środek uszczelniający na bazie polimerów hybrydowych MS

Zalety:

  • Utwardzany wilgocią
  • Doskonała odporność na UV
  • Brak uwalniania dwutlenku węgla podczas utwardzania
  • Nieprzewodzący, można pokrywać go kolejnymi warstwami
  • Słaby zapach, wysoka wytrzymałość
  • Kolor: biały lub czarny

 

Zastosowanie:

  • Wszechstronny do różnych zastosowań uszczelniania i podłoży bez podkładów

Państwa kontakt

Maciej Żmuda
Bodo Möller Chemie Polska Sp. z o.o.
ul. Karpia 21a
61-619 Poznań
Tel.: +48 601 83 82 20
Fax: +48 61 661 45 49
E-mail: m.zmuda@bm-chemie.pl